Badalona - L'any passat, el Punt de Servei d'Endesa de Badalona va atendre més de 16.000 clients. D'aquests, uns 1700, un 12%, es trobaven en situació de vulnerabilitat. Tot i això, amb una mirada global, des de la companyia han constatat un descens d'usuaris amb aquest perfil en els darrers anys.
En aquests casos, la subministradora s'encarrega d'assessorar el consumidor a l'hora de tramitar el bo social i analitzar a quin descompte es pot acollir segons la seva renda. Durant el procés, s'encarreguen de recollir tota la documentació necessària que posteriorment s'enviarà al Ministeri de Transició Ecològica perquè doni el vistiplau a l'aprovació de l'ajuda. En un escenari de vulnerabilitat extrema, s'orienta a l'usuari perquè pugui obtenir l'informe d'exclusió social. Recordem que les companyies de llum, aigua i gas no poden tallar el subministrament d'aquelles llars més desafavorides, tal com estipula la llei 24/2015.
Donem informació de com han de demanar l'informe d'exclusió social, a través dels serveis socials
Una de les principals consultes que atenen el Punt de Servei és l'optimització del consum per disminuir la potència contractada. Una mesura que busca l'estalvi en la factura de la llum. A més, en els darrers anys també han notat que, amb l'horitzó cap a un futur més sostenible, moltes famílies s'interessen per l'autoconsum, així com per la instal·lació de plaques fotovoltaiques i de punts de servei de recàrrega.