Skincare: recomanació viral o necessitat dermatològica?

Skincare: recomanació viral o necessitat dermatològica?
Laia Martínez
12/04/2025 - 10:32

Notícia TV Badalona

Badalona - Els experts adverteixen de les tendències virals de productes cosmètics per skincare, sobretot entre adolescents i joves adults. Malgrat semblar una rutina inofensiva, pot arribar a ser perjudicial per a la pell si s'utilitzen de forma inadequada.

Aquest nínxol de mercat s'ha reforçat amb la cosmètica promoguda pels influencers a les xarxes socials

Aquesta estratègia de màrqueting per vendre productes cosmètics pot portar el públic interessat a invertir diners i temps en productes que, sovint, no necessita. Entre els consumidors hi ha adolescents i preadolescents, amb edats primerenques de 10 i 12 anys, que segueixen rutines facials tot i no tenir problemes de dermatitis o acne.

La pressió estètica causada per les xarxes socials, segons els experts, pot tenir un impacte negatiu en la salut mental i l'autoestima dels més joves. L'esteticista Dolors Arena assevera que 'amb 20 anys, la cèl·lula no té cap problema i el que fem és perjudicar més que ajudar'.

El que estem fent és perjudicar més que ajudar

DSCF7731
Dermatòleg doctor Robert Oliete

De fet, 'hi ha una consciència social', segons comenta el dermatòleg de l'Hospital Municipal de Badalona, el doctor Robert Oliete, 'que tothom ha de fer una rutina i no és cert, les pells sanes, que no tenen cap malaltia o sequedat, no han de fer cap rutina. Una altra cosa és que vulguis resultats per al fotoenvelliment, que és per gent més madura'.

Una aplicació reiterada o excessiva d'un producte pot malmetre la pell, l'òrgan més gran del cos.

El doctor detalla que no ha tractat casos greus, però sí que han arribat a la consulta de l'Hospital Municipal alguns joves a causa de l'ús inadequat de productes per a l'acne o de cremes hidratants.

Hi ha un interès crematístic

El doctor assenyala que 'hi ha un interès crematístic. Amb 10 o 12 anys potser sí que hi ha casos de nens que han de fer aquest tipus d'skincare, però aquells nens que tenen pell seca, atòpica o que desenvolupen preacne, que se'ls ha de donar una teràpia específica i amb productes adients per a cada cas'.

DSCF7786
Farmàcia Viayna

Els professionals de la Farmàcia Viayna no tenen constància d'un augment de vendes de cosmètica a menors d'edat. Sí que han detectat, però, un increment de vendes de productes de neteja facial popularitzats per tiktok en jovent d'entre 20 i 30 anys.

Amb tot, els experts insisteixen en els riscos de seguir consells no personalitzats que, en comptes de cuidar la pell, poden generar confusions i rutines perjudicials.

DSCF7287
L'esteticista Dolors Arena

Més productes no significa millors resultats

Tal com explica l'esteticista Dolors Arena, 's'ha creat una mena de confusió que s'han de posar infinitat de productes, que la major part de les vegades es repeteixen els mateixos ingredients, i altres estàs traient la funció barrera que és necessària per a la nostra pell'.

A causa d'aquesta tendència, els experts recomanen un assessorament professional, abans de guiar-se per les tendències actuals. I, sobretot, una mirada crítica.