Badalona - El govern municipal inicia el procediment pel nou concurs del servei de neteja viària i recollida de residus amb un pressupost de 41,5 milions d'euros anuals. Segons ha explicat l'executiu, aquest import representa un augment del 50% respecte la despesa del darrer any. Aquest tràmit inicial per adjudicar el servei, vençut el maig de 2020, es portarà a aprovació el proper dilluns al ple ordinari del mes de febrer.
El nou contracte tindrà una vigència de dotze anys, amb un pressupost de prop de 500 milions d'euros, i incorporarà novetats com ara la substitució total tant dels vehicles de neteja com dels contenidors. Precisament aquests seran intel·ligents i incorporaran uns sensors per detectar la seva capacitat. Així, un cop estiguin plens, el servei de recollida procedirà al seu buidatge sense necessitat d'esperar al recorregut habitual que es feia fins ara. A més, els contenidors de cartró i resta també comptaran amb un dispositiu anti-incendis.
El govern municipal també iniciarà una prova pilot en certs contenidors que funcionaran amb targeta, i que premiaran els ciutadans que en facin ús amb una bonificació a la taxa municipal d'escombraries. També es renovaran les dues deixalleries municipals i es crearà una brigada de neteja els set dies de la setmana. A més, es posarà en marxa una nova sala de control que coneixerà en tot moment la ubicació dels vehicles de neteja a través de GPS i que vetllarà, diuen, pel compliment del contracte. Una fiscalització pressupostada en 200 mil euros anuals. D'altra banda, s'afegeixen serveis de neteja específics als polígons industrials.
Els plecs tècnics es presentaran a finals de maig i serà aleshores quan les empreses podran accedir al concurs públic. Segons les previsions, a finals de 2024 es podria adjudicar ja el nou servei de neteja viària, recollida de residus i gestió de deixalleries de Badalona.