Badalona - La producció catalana 'Sincopat' s'ha proclamat com el curtmetratge guanyador de la divuitena edició del Cryptshow. El festival badaloní ha registrat un increment de públic que atribueix, en part, a les novetats d'enguany. La clausura del festival, aquest diumenge, ha ofert un nou espectacle d'Agustí Busom al teatre El Círcol.
L'espectacle ha portat la pel·lícula muda japonesa de 1926 'A page of madness' més enllà de la seva mera projecció. Agustí Busom ha creat un diàleg a diferents bandes entre el mateix film, la veu narradora de la història i els músics, encarregats de la banda sonora amb una bateria, una guitarra elèctrica i un Shamisen, un instrument tradicional japonès. Una proposta que ha servit per tancar la divuitena edició del Cryptshow, que enguany fa un balanç molt positiu.
El festival de gènere fantàstic i de terror ha aconseguit augmentar les xifres de públic respecte als anys anteriors. Els organitzadors destaquen la qualitat dels curtmetratges projectats i assenyalen, també, l'aposta per noves propostes com el vessant literari del festival o el mercat artesanal de productes vinculats al gènere que dissabte es va instal·lar al voltant del Círcol.
El jurat, format, entre d'altres, pel guanyador de 7 premis Gaudí Marc Orts i el director de cinema Òscar Aibar, ha escollit 'Sincopat', de Pol Diggler, com a guanyador d'entre totes les produccions que participaven en la Secció Oficial de Curtmetratges a Competició. El curt, de 14 minuts de durada, relata com una gran empresa es prepara per llançar al mercat un dispositiu revolucionari que permet escoltar música directament des del cervell. El jurat ha valorat la seva originalitat a l'hora de tractar un tema tan actual com les noves tecnologies des del terror. També l'ús que la producció fa del so per crear terror. En destaca també, 'La ley del más fuerte', producció que s'ha endut la millor direcció per a Raúl Monge i la millor interpretació per a l'actor Javier Calleja.
Més enllà dels curtmetratges, durant els tres dies de programació s'han projectat dos llargmetratges, un d'ells 'Atolladero' l'òpera prima del mateix Òscar Aibar, director que va ser present a la projecció i que va explicar en un col·loqui posterior algunes de les anècdotes d'un rodatge marcat per la mort d'un dels membres de l'equip.