Badalona - A Badalona hi ha 6.783 usuaris i usuàries del servei de teleassistència de la Diputació de Barcelona. Això es tradueix en 5.626 llars connectades a través d'uns aparells que, progressivament, estan en procés d'actualitzar.
La majoria dels dispositius que hi ha en funcionament són analògics, estan vinculats a un telèfon fix. Els digitals, que són independents, representen un 40% i es van començar a implementar el 2021. L'impuls important, això sí, ha arribat de la mà dels fons Next Generation. L'objectiu de la Diputació és que la xifra creixi fins a un 60%, un assoliment que s'espera per a finals de 2025.
Fins ara, els dispositius requerien una comprovació rutinària de bon funcionament, cosa que ja no exigeixen els nous. A més, obren la porta a interconnectar altres dispositius i a aplicar la intel·ligència artificial.
Rivas estima que, a Badalona, l'avenç de la digitalització és similar al del conjunt de la província. De fet, els criteris per repartir els nous aparells busquen l'equilibri territorial.
L'evolució del servei, assegura Rivas, ha fet créixer el nombre de sol·licituds per tenir-lo a casa. De fet, les noves altes ja reben dispositius digitals.
La Mari Carmen Moreno és una de les usuàries de teleassistència a Badalona. En els prop de 10 anys que fa que es beneficia del servei valora molt positivament l'assessorament dels professionals que hi treballen, tant presencialment com telefònicament. Estar connectada 24 hores al dispositiu a través del botó vermell li dona seguretat, i tot i passar hores sola al seu domicili, se sent acompanyada.
Així, davant d'una situació d'emergència com una caiguda o empitjorament de l'estat de salut, o una incidència al domicili, només cal que premi el botó vermell que duu penjat al coll per tal de posar-hi solució. En menys d'un minut l'usuari rep una resposta per l'equip de teleassistència que immediatament treballarà per resoldre-ho.
Paral·lelament a aquest servei telefònic, Badalona compta amb tres coordinadors de zona que visiten a domicili els usuaris per fer-los un seguiment anual de manera presencial. El perfil dels quals, asseguren, s'ha anat modificant durant els darrers anys.
Des d'aquest dijous la Mari Carmen ja compta amb el nou terminal que incorpora novetats tecnològiques per garantir el servei sense dependre de la línia telefònica, com es feia fins ara.